Milí čtenáři! Hlásíme, že naše malá školní knihovna prošla reorganizací, lehkou modernizací a hlavně - rozšířením! Přibyly tři veliké regály na další knižní přírůstky, knihovna dostala nové cedulky s označením kategorií a vy se můžete po prázdninách těšit opět na zajímavé čtení. Budete si muset zvyknout na nové rezdělení a rozložení knih, vlevo najdete všechny moderní tituly z kategorie young-adult, sci-fi a fantasy, nebo detektivka a thriller, či dobrodružné a vpravo pak spíše ty, co potřebujete ke školním aktivitám :-). Přejeme hezké čtení!
Poslední den před prázdninami jsme měli možnost naučit se opět něco nového. Ve třídě paní učitelky Petry Mrázové probíhá v leotšním roce tandemová výuka v hodinách matematiky (mimo jiných). Ve spolupráci se zkušenou a velmi inspirativní pedagožkou Petrou Dvořákovou se děti v této třídě učí matematice podle zásad a metodologie pana profesora Hejného. A protože je tato výuka velmi zajímavá, funkční a opravdu velmi dynamická, zajímalo i některé ostatní učitele, jak to v této konkrétní tandemově vedené hodině vypadá: jak jsou žáci zapojeni, jak si vyučující rozdělují kompetence, jak probíhá pedagogický proces. Hodina byla skvělá, stále se něco dělo, děti to zjevně bavilo a z tolika učitelek v jedné hodině nebyly vůbec vyvedené z rozvnováhy. Děkujeme za krásný příklad dalšího možného přístupu!
Po zprávách z parlamentu se naše třída rozhodla vyzkoušet nějaké aktivity vhodné pro well being.
Zaujala nás možnost společné svačiny. Odhlasovali jsme si párky v rohlíku, s kterými máme zkušenosti z vánočních trhů. Chlapci přinesli párkovač, nakoupili suroviny a již nám nic nebránilo si sváču užít.
Také se nám líbila myšlenka sdílet své talismany, povyprávět si jejich příběh, zjistit v čem nám pomáhají a k čemu slouží. Některé příběhy byly tajuplné a historie předmětů sahala až do dávné minulosti.
A tak jsme využili předprázdninový čas a zpříjemnili jsme si dopoledne společným povídáním. Příště nás čekají jednohubky, které vyrobíme v rámci předmětu člověk a svět práce.
Pěkné prázdniny všem přeje 5.A.
V hodině zeměpisu a přírodopisu jsme se šesťáky a sedmáky hráli obrázkovou tichou poštu. Úkol zněl jasně: Vzít si papír a tužku, nakreslit zadaný pojem, papírek ohnout, aby nebyl vidět nápis a poslat dál. Jiný spolužák se podívá, co je tam nakresleno, napíše, co si myslí, že to je, ohne a pošle dál… takto to pokračuje do té doby, než nezbyde žádné místo na papírku. Na výsledek se podívejte sami :-)VB
„Tahle hodina přírodopisu byla zábavná. Propojili jsme výtvarku s přírodopisem prostřednictvím hry. Bavilo nás to. Pro nás to byla trochu úleva, protože prázdniny máme už za dva dny a nemůžeme se dočkat.“ NP
Dnes děti zažily zábavnou show s Michaelou Dolinovou. A kdo jiný by měl vyprávět dětem o počasí než naše „Rosnička z televize“.
Zábava, radost a písně rezonovaly celou tělocvičnou. I tímto způsobem se dá naučit či zopakovat vše důležité o počasí. Hravou formu děti ocenily. Spolupodílely se na vystoupení, jak svým zpěvem, tak i tanečními kreacemi. Děti hádaly počasí dle zvuku, naučily se, jak poznat z oblohy počasí na další den. Vyzkoušely si, jak poznat počasí z provázku, proč chodí slepice brzy spát a co se bude dít, když pes žere trávu.
Ve druhém ročníku se začínáme v matematice učit o krychli, a protože děti rády tvoří a staví, rozhodli jsme se, že si každý svou krychli postaví. Místo stavebnice nám posloužil mnohem levnější materiál – cizrna namočená ve vodě a párátka. Děti se vrhnuly do stavění a bylo to lepší než Lego. Nejdřív si každý vytvořil svou krychli a pak už byl prostor pro dětskou fantazii. Vznikly úžasné stavby, věže, domy i celá města.
V posledním lednovém týdnu se naše škola stala dějištěm školního kola Biologické olympiády, soutěže, která testuje biologické znalosti a dovednosti žáků. Letošní ročník byl plný zajímavých úkolů, které pokrývaly různé oblasti biologie a téma znělo „Jak se žije v lužním lese“.
První tři řešitelé z každé kategorie dále postupují do okresního kola, které se bude konat jako již tradičně v ZŠ Dolní Břežany. Děvčata z 8. a 9. ročníku tam budou vyslány v úterý 19. března a děvčata ze 7.A se okresního kola zúčastní v pondělí 22. dubna. Do té doby mají za úkol zpracovat vstupní úkol, který bude součástí hodnocení.
Děkujeme všem zúčastněným žákům za nasazení při řešení školního kola Biologické olympiády a níže přikládáme výsledkovou listinu. VB